je hebt ze wel al eens op mijn stories zien passeren: 1 van mijn favoriete ontbijt voor het hardlopen zijn banaan-havermoutpannenkoekjes. Er bestaan zoveel versies maar ik hou het graag poepsimpel met niet teveel afwegen en verschillende ingrediënten. Gewoon met wat ik in mijn standaard voorraadkast heb staan. Gemakkelijker kan het niet.

Wat heb je nodig?

  • 2 a 3 rijpe bananen (liefst zo rijp mogelijk, maar anders lukt het even vrolijk)
  • havermout zo ongeveer 200 gr (ik gebruik meestal grove vlokken)
  • wat sojamelk (of iets anders van melk-achtig ding)
  • kaneel of speculaaskruiden
  • 1 a 2 eitjes (vers van mijn eigen kippen)

Hoe maak je het?

Prak de bananen en meng met de havermout. Voeg de eitjes en een snuifje kaneel toe.Voeg dan de sojamelk toe zo dat het wat minder vast wordt. Het mag een beetje te vloeibaar worden, want we gaan het even laten rusten. De havermout gaat nu wat weken en wat zwellen. Ondertussen kan je bijvoorbeeld je loopspullen al bijeen zoeken of een kopje koffie maken.

Dan is het tijd om te bakken. Pak een pannenkoekenpan en doe er wat olie in. Schep er een beetje mengsel in en verdeel het een beetje met je lepel (dus maak je hoopje wat platter). Laat het voldoende lang bakken en draai het om.

Zo nu zijn ze klaar om te eten. Ze zijn heerlijk zonder iets. Maar met siroop of wat sojayoghurt met blauwe bessen of bramen zijn ze het ook wel lekker.

Smakelijk
Linda