Simpel en gemakkelijk, dat is mijn favoriete type van recept. Deze spaghetti met tomaat, basilicum en avocadosaus past perfect in het plaatje. Een ideale gerecht voor het hardlopen.

Avocado zit vol met enkelvoudig en meervoudig onverzadigde vetzuren. Deze onverzadigde vetzuren zorgen dat de slechte cholesterol (LDL) in het bloed verlaagd worden. Een super gezonde pastagerecht dus.

Benodigdheden

  • 350 gr volkoren spirelli (of een andere soort)
  • 200 gr cherry tomaatjes
  • basilicum
  • 2 avocado’s
  • 3 teentjes knoflook
  • 1 citroen, geperst
  • Parmezaanse kaas
  • peper, zout, olijfolie

Bereiding

kook de pasta in ruim water (veel uitleg heb je hierbij niet echt nodig, vermoed ik)
Snij ondertussen de tomaatjes doormidden. Doe ze in een schaal en bestrooi met wat zout en olijfolie
Hak de basilicum fijn en voeg toe bij de tomaatjes. Meng alles nog eens goed en zet even aan de kant.
Hak de knoflook fijn en prak de avocado’s. Meng de knoflook, de avocado’s en het citroensap. Indien het wat te vast is, kun je er een beetje kookvocht onder mengen. Kruid met wat peper en zout.
Wij zijn er nu bijna: giet de pasta af en meng alles nu onder elkaar. Dus de pasta met de tomaatjes en de avocadosaus.
Dien op en bestrooi eventueel met wat parmezaanse kaas.

Smakelijk

Linda