Een heel simpel eerste gerechtje. Titel zegt het al bijna helemaal. Totaal geen sexy naam misschien. Toch vind ik dit een heerlijk ontbijtje voor mijn lange duurloop zondags. Een ideale combinatie die me voldoende energie geeft. Daarbij moet ik na het eten niet een uur wachten om te starten met lopen. Ontbijten , klaarmaken en vertrekken. Ideaal toch?

Benodigdheden

  • 2 sneden volkoren brood (of een andere soort, wat je in huis hebt)
  • pindakaas
  • banaan
  • cacao nibs of bij gebrek hieraan: hagelslag

Bereiding

Nu komt het moeilijkste hoor: steek je sneden brood in de broodrooster en rooster deze tot ze heerlijk krokant zijn.
Vanaf nu wordt het makkelijker:
Smeer je pindakaas op de geroosterde boterhammen. Ik gebruik altijd die van mister Kitchen – zeezout karamel. Heerlijk vind ik deze, maar niet noodzakelijk hoor. Als je liever andere hebt, of gewone simpel, dat kan ook.
Snij nu de banaan in schijfjes (vergeet hem natuurlijk niet te pellen he) en verdeel de schijfjes over je sneden brood.
Nu komt het leukste: strooi er de cacao nibs of hagelslag over uit. Zorg dat elk schijf toch wat bedekt is met wat heerlijke chocolade.

Zo nu rest er enkel maar ze vlug binnen te spelen en je klaar te maken om te gaan hardlopen. Smakelijk en veel plezier.